eMatematikas.lt Naujienos Kategorijos Nauja tema Nariai Prisijungti Registruotis
       

Kategorijos

Naudingos temos

Matematikos mokymas kaip kažkas smagaus...

Kategorija: Įvairios temos

826

https://www.youtube.com/watch?v=Pb3c-EG8i74
Ar matėte kas nors šitą video? Ką manote?

O ar matėte šitą https://www.youtube.com/watch?v=lbhrEiquzwk?

0

Manau, kad ikimokyklinukams geriau mokytis ant popieriaus lapo su mokytojos paaiškinimais, bet esmė neprasta. Gal ir kai kurie dvyliktokai turėtų apsilankyti.

0

Pradedu nebesuprasti tokių ir panašių diskusijų prasmės. Temoje, kurioje kalbama apie matematinius įrodymus, diskusijos nusprendžiau nebetęsti. Tai paaiškina šios temos autoriaus man įstrigusi mintis ,,Kalbėti apie tai, kokio mokymo mokiniams reikia, yra pasaka be galo, kuri veda į niekį, iš kurio vargu, ar galima grįžti". Įstrigo ir daugiau dalykų, iš kurių man kyla baimė, kad mano nuomonė gali būti nepageidaujama, nes skiriasi. Nepaisant to, labai panaši tema užvedama čia. Klausiama, kaip reikėtų vertinti pateikiamus mokymo pavyzdžius. Tad, kol neįsitikinau ligi galo savo baimės pagrįstumu (kad kitokios nuomonės čia neįdomios), dar pateiksiu kelias mintis.

• Prieš pradedant kalbėti apie ikimokyklinukus, būtų gerai žinoti, kuo jų mokymasis skiriasi nuo pradinukų, vidurinių klasių moksleivių ir studentų. Svarbiausias dalykas yra, kad jiems nepakanka darbinės atminties kontroliuoti du matmenis vienu metu. Pavyzdžiui jie dažniausiai negali suprasti, kad sudėjus penkias monetas į retesnę eilę, jų kiekis nepakinta. Dėl panašių priežasčių jie negali suprasti, kad iš teiginio 2+5=7 seka teiginys 7-5=2. Jų darbinės atminties resursai yra daug ribotesni, todėl jiems būtinas specialus mokymas.
• Nesu ikimokyklinio ugdymo specialistas, tačiau kiek žinau iš literatūros, jų sugebėjimai gali būti plečiami dirbant su kuo konkretesniais, kuo apčiupiamesniais objektais ir paaiškina, kodėl aiškinant skaičiavimo prasmę parodytame video skaičiai yra siejami su apčiuopiamais objektais.
• Siūlau taip pat atkreipti dėmesį į tai, kaip mes mokomės skaityti ir rašyti. Ikimokykliniame amžiuje darbinės atminties mums sunkiai pakanka sugebant rišliai raides jungti į žodžius arba tuos žodžius teisingai intonuoti. Mes daug sykių prieš pradedami eiti į mokyklą arba ką tik pradėję turime kartoti konkrečių raidžių rašybą. Tai atspindi, kad įvairių raidžių, skaičių, pavadinimų ir pan. kartojimas atlieka didelį vaidmenį mokymesi ir paaiškina, kodėl duotame video daug kartų primityviai kartojami paprasti dalykai.
• Nors pateiktame video kartojimo ir darbo su konkrečiais objektais aspektai yra išpildyti, pats video gali pasirodyti erzinantis, tarsi vaikus pastatantis į bukapročių, neįgaliųjų ar pan. poziciją. Man ir taip pasirodė. Mano asmeninė patirtis kol kas neleidžia suprasti, kodėl pamokas reikia daryti iki beprotybės smagias, prisaldintu balsu. Tik intuityviai atrodo, kad taip vaikai pasąmoningai išmoksta svarbias pamokas: kad mokslas tėra pramoga arba kad dirbtinai malonus bendravimas yra normalu.

Dar šiek tiek deguto į medaus statinę. Nesuprantu, kodėl vienoje vietoje yra susirūpinama, kaip ikimokyklinukai turi suprasti matematiką, o kitoje vietoje rūpinamasi teiginių logika, kuri tampa prieinama tik besibaigiant paauglystei, kai abstraktus mąstymas yra ne tik prieitas, bet ir stipriai pažengęs. Kodėl diskusijos apie matematinių procedūrų paaiškinimą, ypač būtiną pradinukams ir 5 - 8 kl. moksleiviams, lieka nevertos dėmesio?

Paskutinį kartą atnaujinta 2018-03-14

0

Smagu, kad jums įstrigo toji mintis, kurią pacitavote. Mąstykite ir toliau apie ją.


Man tikrai nepatinka vietomis jūsų požiūris į mokymą. Nepatinka ir naratyvas, kurį perteikiate.
Ir ką? Tai negi dabar man turi patikti/būti įdomios visos nuomonės, tame tarpe, ir jūsų?.. Na tikrai ne. Rašykite, kiek tik jums reikia. Jūs turite tokią teisę. Aš jus noriu tik padrąsinti šiuo atžvilgiu. Nesupraskite, kad man viskas jūsų komentaruose nepatinka. Štai, pavyzdžiui:


Nors pateiktame video kartojimo ir darbo su konkrečiais objektais aspektai yra išpildyti, pats video gali pasirodyti erzinantis, tarsi vaikus pastatantis į bukapročių, neįgaliųjų ar pan. poziciją. Man ir taip pasirodė. Mano asmeninė patirtis kol kas neleidžia suprasti, kodėl pamokas reikia daryti iki beprotybės smagias, prisaldintu balsu. Tik intuityviai atrodo, kad taip vaikai pasąmoningai išmoksta svarbias pamokas: kad mokslas tėra pramoga arba kad dirbtinai malonus bendravimas yra normalu.


Mano supratimu, labai taikliai į vardijote, ko mokiniai išmoksta per tokias pamokas. Užslėptas ugdymo turinys čia ir yra tai, kad mokymasis siejamas su žaidimais/šėlionėmis. Niekaip neapsieinama be drakonų vaizdavimo ir t.t.

Manau, kad į klausimą kodėl būtent šitaip atsakymas galėtų paaiškėti, jeigu nuosekliai apsvartytume smagiojo mokymo pasekmes. Arba palygindami, ką duoda smagus mokymasis ir ką duoda tas kitas, nesmagus mokymas(is) kuriuo užsiima vis mažiau ir mažiau žmonių.

Paskutinį kartą atnaujinta 2018-03-14

0

Mano nuomone čia ne šito forumo vieta aptarti tokius keliamus klausimus. jei stengiesi forumą palaikyti aktyvių tai ir daryk tai, kas pritrauks žmogų. Visgi kurdami ir diskutuodami temas apie iki mokyklinukų mokymosi alternatyvas ir pažangą išbandant įvarius metodus čia netinka, mėgautis, kai mokosi universiteto ar gimnazijos mokinys yra svarbiau tiek mums tiek forumui, Atsiprašau, bet kvailas postas.

0

Aš dabar keletą dienų pastebėsiu situaciją iš šono, ar čia bus reakcijų kokių nors į MantasJr nuomonę, ar nelabai.


0

Taip Karoli, nežinau ar visiškai aiškiai, suprantamai parašiau tai ką norėjau, bet jokiu būdų nenoriu įžeist, tiesiog manau būtų protinga domėtis ne ikimokyklinukų reikalais, rask metodą gimnazistams, studentams, tuoj pat visų dėmesys kryps šia tema. Gerai, kad stengiesi užvest diskusijas, bet derėtų prieš tai apgalvoti ar verta. Aišku, niekas dėl to nesikankina, bei čia tikrai no offense.

0

ką duoda smagus mokymasis ir ką duoda tas kitas, nesmagus mokymas(is)


Kalbėjimasis gaunasi per dau nekonkretus, nes neaišku, kas laikoma tuo kitu mokymusi.

Galbūt smagaus ir nesmagaus mokymosi priešprieša kažkiek sutampa su tikslinio ir tyrimais grįsto mokymosi priešprieša? Aš neseniai sužinojau, kad dabartinėse Lietuvos mokyklose yra brukamas mokymasis, kuomet vaikai ne medžiagą sužino iš mokytojo, o patys ją atranda. Matematikos pamokose tai irgi juntama ir daroma didžiulė žala matematikos supratimui. Vaikai daug kartų brėžia tieses, atkarpas, skaičiuoja sankrtos taškus ir pan., bet nėra pateikiamas aiškus matematinis vaizdas, kuo skiriasi tiesė nuo spindulio ar atkarpos. Girdėjau sakant, kad spindulys - tai tiesė, kuri turi pradžią. Toks mokymasis vadinamas tyrinėjimais grįstu mokymusi. Mokytojai yra prižiūrimi, kad pamokose jį taikytų, tačiau tyrimai, rodantys, kad jis neproduktyvus, ignoruojami. Anksčiau (sovietmečiu) mes turėjome tikslinį mokymąs - tokį mokymąsi, kai dėmesys kreipiamas ne į mokinį, o į mokytoją ir pamokos pradžioje būdavo pristatomos sąvokos, apibrėžimai, taisyklės ir t.t., o tik tuomet sprendžiami uždaviniai. Nors toks mokymas(is) yra laikomas atgyvena, mūsų visuomenė nesupranta, kad netinkamai taikoma jo alternatyva - tyrinėjimais grįstas mokymasis duoda prastesnius rezultatus už tikslinį mokymąsi. Mano požiūriu geriausia yra ieškoti vidurio, tačiau mūsų visuomenė tam nėra pasiruošusi.

O ką Karolis turėjo mintyje skirstydamas mokymąsi į smagų ir nesmagų, sunku suprasti. Aš mokiausi stropiai. Man būdavo smagu gauti gerą pažymį už įdėtas pastangas ir sužinoti dar negirdėtus dalykus. Tai mano mokymasis smagus ar nesmagus? Galima patarinėti man toliau mąstyti, bet mąstymas mano atveju neįvyks neturint tam tinkamo turinio.

Paskutinį kartą atnaujinta 2018-03-16

0

Girdėjau sakant, kad spindulys - tai tiesė, kuri turi pradžią.

Man regis ir aš kažkada taip pasakęs esu.

Bet dabar aš sakau, kad tiesė yra AIBĖ, kurios elementai yra taškai. Ir tie taškai turi tam tikrą savybę.

Aš linkęs teigti, kad tiesė neturi nei pradžios, nei pabaigos.
O spindulys buvo apibrėžimas čia kaip tiesė (kuri neturi nei pradžios, nei pabaigos), kuri turi pradžią. :)

Paskutinį kartą atnaujinta 2018-03-16

0

Žodis „smagus“ čia gali būti suprantamas maždaug taip, kaip jį supranta tie, kurie šiuo metu nusprendžia, kaip mokytojai turėtų mokyti mokinius; arba taip, kaip video supranta smagumą.

O dabar šiek tiek iš savo patirties: savo mokiniams pateikiau funkcijos apibrėžimą. Jame naudojau žodžius, tokius, kaip „netuščia aibė“, „taisyklė“, „vienintelis“, „priskiriamas“.

Nieks nesuprato. O nesuprato todėl, kad prieš mane buvę mokytojai bijojo pateikti šį apibrėžimą, tai jo nepateikė, ir ko ne visi mokiniai po to vis tiek suprato, kad funkcija yra grafikas... Tai jausmas toks, kad su siena kalbėčiau, o ne su mokiniais... Ir jie labai ant manęs pyko, sakė, kad blogas mokytojas esu. Čia kalba eina apie vienuoliktokus gimnazistus. Ir tokių gimnazistų yra dauguma. Ir jiems tada tikrai nebuvo smagu.

Po kurio laiko, kai kurie mokiniai pasistengė (ant pirštų juos galima suskaičiuoti) suprasti funkcijos apibrėžimą. Kažkiek jie suprato, tačiau ne iki galo, o gal ir laiko pritrūko supratimui įgilinti. Negana to, jie sąmoningai ar nesąmoningai suvokė, kad iki šiol jie dirbo su funkcijomis, jų net nepradėję suprasti. Tai jiems galėjo sukelti šoką, nes jiems teks dabar išmokti per naują tai, ką galvojo, kad moka. O pasirodo, visiškai nemoka. Ir aš suprantu, kad būtent šiems, kurie atsipeikėjo, yra labai sunku būti tarp daugumos piktų mados besivaikančiųjų.

Tai ne visi sutinka persimokyti, ne visiems tai smagu. Daugumai smagu būtų tada, kai mokytojas praleidžia, rašo neadekvatų pažymį ir kai funkciją pateikia kaip piešinį ir apsimeta, kas viskas ok. Kitaip sakant, žodis „smagu“ čia turi ironišką prieskonį, beprotybės atspalvį. Bet ir apie tokį smagumą čia aš kalbėjau.

Ir va tokie video, kurie skaičius pateikia kaip kažką smagaus kakės makės prasme, pasirodo, gali pridaryti pragaištingų padarinių, kurie gali turėti įtakos net iki gyvenimo galo, o kas klaikiausia, kad žmogus gali to net nepastebėti. Mokiniai, išmokyti durnumo, taip ir pasilieka. Labai retai kas išmoko to durnumo atsikratyti (aš galėčiau). Be to, nelabai kas šiais laikais ir pasiduotų tokiam mokymui. Tai va taip metai slenka sau ir ateina, pavyzdžiui, vienuolikta klasė, o vienuoliktokai, pasirodo, nieko nesupranta ir siunta baisiai už kokybišką mokymą, mat kokybiškas mokymas atskleidžia jų mokymosi spragas  ir todėl prašo senojo šlamšto, nes gi nemalonu suvokti ir vis matyti prieš akis, kad mokykloje visą laiką varei paviršiumi, malei Š (už mokesčių mokėtojų pinigus) ir todėl nepasieksi brandos. Ir tai yra tragedija.

Paskutinį kartą atnaujinta 2018-03-16

0

Norėdami rašyti žinutes privalote prisijungti!