eMatematikas.lt Naujienos Kategorijos Nauja tema Nariai Prisijungti Registruotis
       

Kategorijos

Naudingos temos

Matematikos PUPP užduotis 2018

Kategorija: Egzaminai

peržiūros 6845

svarbu 

Juk paieškokime priežasčių, kodėl daugelis nemoka nė elementariausios matematikos. Ogi todėl, jog matematika kaip baubas, visi turi neišvengiamai mokytis to, kas ne visiems duota, o tada jau sunku ir beįtikinti, jog tu žmogau gal ir nebūsi profas matematikoje, bet gal bent pasimokyk, kas tas procentas ir su kuo jis "valgomas".

Paskutinį kartą atnaujinta 2018-06-02

0

Pasikartosiu: 10 metų matematikos yra per daug, siekiant parduotuvėje neapsigauti skaičiuojant. Neapsimoka mokesčių moketojų pinigų tam skirti, nes gaunasi švaistymas.
Ir ne į 3 min trukmės taikymus reikia susitelkti matematikos pamokose, o į mąstymo lavinimą. Dėl to jau verta investuoti mokesčių mokėtojų pinigus. Ne gėda tada ir matematikos mokytoju būti.

O tai, kad dešimtokai tapo pajėgūs išspręsti lengvesnius uždavinius ir yra pasekmė to, kad mokymo programa suprimityvėjo, reikalavimai krito. Todėl atsirado daugiau progų piknaudžiavimui, tingumui.

Mokiniams kaip tik reikia kuo daugiau duoti ir nuo kuo ankstesnio amžiaus, tada gebėjimai bus stipresni, informacijos išmokimas taps spartesniu.
Dėja, šiuo metu turime besipiktinančius dešimtokus ir dvyliktokus, kai jie gauna po nosimi sunkesnį uždavinį. Bet jeigu matyti besipiktinančių mokinių eiles yra svarbiausias faktorius, tai vadinasi, mes pataikaujame mokiniams, o ne juos mokome. Pasekmės to yra pragaištingos.

Ar normalu matyti besipiktiančių mokinių minias?
Šis klausimas jau pats savaime yra keistas. Pats pasižiūrėk.
Atsakymas paprastas: tegul mokiniai mokosi daugiau ir nereikės piktintis. Tada piktinimąsi pakeis aukšta savivertė dėl aukštų gebėjimų ir pan.

0

Manyčiau "užsikabinti" vien tik ant procento čia yra neteisinga. Galima pateikti ir daugiau pavyzdžių tų žinių, kurias turėtų mokėti dešimtokas ir kurių šis patikrinimas nepatikrino. Kalbi, jog dešimt metų tai daliai, kurią vadinsiu negabiais, yra per daug ir aš dėl to nesiginčysiu, bet ar kas bus geriau iš to, jog mes juos uždarę mokykloje dešimt metų kankinsime kišdami į galvą tai ko jie niekada nesupras (nors tiesą sakant tai dabar ir vyksta tik negabieji turi įgimtus blokus šios informacijos nepriimti).
Galėčiau diskutuoti apie lengvėjančių egzaminų problemą, bet čia ir yra akivaizdus įrodymas to, kai masė žmonių diktuoja savo sąlygas. Gabių matematikai daug nėra ir kol mes gabių neatskirsime nuo negabių, jie vargšai ir negalės mokytis iš jiems pritaikytų programų, nebent gali eiti į licėjų.

Dėja, šiuo metu turime besipiktinančius dešimtokus ir dvyliktokus, kai jie gauna po nosimi sunkesnį uždavinį.
O piktinasi tie, kurie matematikai negabūs. Mano klasėj ant rankos pirštų buvo galima suskaičiuoti žmones, kurie matematika domėjosi ir tai yra norma. Nenorma būtų jei kiekvienoje klasėje 80% mokinių būtų pakvaišę nuo matematikos ir norėtų gilinti į geometrijos ar kitų sričių subtilybes.

Paskutinį kartą atnaujinta 2018-06-02

0

Juk paieškokime priežasčių, kodėl daugelis nemoka nė elementariausios matematikos. Ogi todėl, jog matematika kaip baubas, visi turi neišvengiamai mokytis to, kas ne visiems duota, o tada jau sunku ir beįtikinti, jog tu žmogau gal ir nebūsi profas matematikoje, bet gal bent pasimokyk, kas tas procentas ir su kuo jis "valgomas".


Matematika yra aiškiausias mokslas iš visų. Taip neatrodo?

Nemoka, nes nenori. Nemoka, nes nesimoko. Tingi.

Man atrodo, kad tavo komentaruose, Tomai, tarp eilučių glūdi pasąmoningas nesimokančiųjų toleravimas.
Galbūt ne visiems duota išmokti matematiką patiems. Bet gi turime mokyklas, mokytojus, knygas, forumus!!! Tai vieną kartą įsisąmokinkite ir vertintikte tai, nes tai gali padėti mokytis matematikos bei kitų dalykų.

Jeigu tik procentus ir staltiesės plotą skaičiuoti reikia daugumai, tai kartoju dar kartą: mokykime matematiką tik du metus, o ne 12 ir to pakaks per akis.

Patariu mažiau stengtis motyvuoti, sudominti kitus ar įtikinėti. Manipuliacijos nėra gera strategija apskritai.

Ir patariu mažiau jaudintis dėl tų, kurie netiki, kad gali išmokti. Jie visada zyzia ir nesusimąsto, kad laiką, per kurį zyzia, piktinasi, rašo skundus, galėtų skirti produktyvesnėms veikloms. Tokie zirzekliai prisiėmę aukos vaidmenį, gyvena neigimu ir jiems tai patinka. Kai kurie tai daro nesąmoningai, o kai kurie apgalvotai. Tiesiog jie tingi dirbti, nenori prisiimti atsakomybės. Taip kad nepataikaukime jų tingėjimui bei atsakomybės vengimui.

0

Gerai, suprantu, jog atstovaujame skirtingas nuomones. Aš nesu iš tų, kuris šventai tiki, jog nuomonės niekada nekeis, bet kol kas laikysiuos minties, jog nevisi gali matematikos mokytis. Manau čia veikia tas momentas, kai tu pats kažką mokėdamas ir tuo gyvendamas nori primesti šį gyvenimą kitam. Mano brolis užsiima sportu ir jam prie matematikos pasėdėti nors valandą yra sunku, o tuo tarpu aš pats tik neseniai atradau vaikščiojimo džiaugsmą, o tai trūnydavau namuose užsivertęs formulėmis. Bet kiekvienas esame laimingas būdami geriausi ten kur mes esame, o tau Karoli, norisi pasaulio pilno mokslininkų.

Paskutinį kartą atnaujinta 2018-06-02

0

Kad mūsų požiūriai skiriasi, tai akivaizdu. Bet kad man norisi pasaulio, pilno mokslininkų, tai čia jau ne mano kūryba.

Iš tavo komentarų panašu, kad pataikauji nesimokantiems ir visa tai sumišrini su laime. Kodėl?..

O kad geriau suprasti mano poziciją, tai pasakysiu: žinau, kad žmogaus gyvenime nuostatos daro didelę įtaką. Jos įtakoja ir matematikos (ne)mokėjimą. Taigi, jeigu yra didelių problemų su matematika, galbūt verta pasižiūrėti, kokios to žmogaus nuostatos, galbūt jas reikėtų perstumdyti. Gal yra neteisingų nuostatų, įsitikinimų, pavyzdžiui, tokių, kaip matematikos prilyginimo baubams? Dar stulbinančių rezultatų gali duoti vidinės kalbos (su)tvarkymas. Tai va šitaip padirbėjus su savimi, reikalai krypsta gerąja linkme. Ir aš nenoriu girdėti, kaip kažkas dejuoja, kad neišmoks matematikos. Net nesiruošiu jų dėl to kaip nors užjausti ar nuolaidžiauti.

Paprastai aš kalbu ne apie pilno kurso išmokimą, o apie supratimą apie matematiką, apie loginį mąstymą ir gebėjimą taip mąstyti. Tai tikrai pasiekiama 99% populiacijos. Sakyti, kad daug žmonių negeba ir negebės mąstyti logiškai yra melas ir smurtas. Žmogus mąsto logiškai šiaip jau. Jis gali nustoti mąstyti logiškai, jeigu jis nusimoko, ar jį numoko. Taigi, mokymas(is) yra rimtas, pavojingas reikalas. Ir iš čia seka argumentavimas, kodėl yra klaida mokymą(si) paversti it žaidimu.

Tiesa ta, kad matematikos gali mokytis visi. Reikia tik pradėti, kitaip nieko nebus. Klausimas: kaip pradėti, nuo ko pradėti? Rasti atsakymą į šį klausimą yra svarbu, nes juk sakoma, kad gera pradžia – pusė darbo. Galbūt kai kuriems atsakyti patiems į šį klausimą gali pasirodyti per sunku, arba gali pareikalauti daug laiko, tad vertėtų galbūt pasiklausti žinovo. Mokytis irgi reikia išmokti. Daug žmogų nemoka matematikos, nes nemoka mokytis. Tai išmokykime mokytis, tai išmokysime ir matematikos. Visa tai yra padaroma.

Ir tada nereikia kelti dramų, sakyti, kad vaikai kenčia nuo matematikos, kad jie nepatiria laimės ir t.t. Tai vienąkart nustokime kliedėti, susiimkime ir bus rezultatai ir augimas.

Paskutinį kartą atnaujinta 2018-06-02

0

Norėdami rašyti žinutes privalote prisijungti!