eMatematikas Naujienos Kategorijos Nauja tema Nariai Prisijungti Registruotis
       

Pageidavimai ir pastabos

Kategorija: Palaikymas

peržiūros 197906

svarbu 

Dabar užmačiau. Ačiū, kad užrodei.

Paskutinį kartą atnaujinta 2018-05-07

0

Kaip manote, ar šiam forumui reikėtų apibrėžimų ir sąvokų sąrašo su formuluotėmis? Jeigu tokį turėtume, lankytojai turėtų galimybę mokytis apibrėžimus iš vienos vietos. Suprantu ir tai, kad šios idėjos įgydentinimui reikėtų įdėti pastangų. Na, bet pradžiai norėčiau sužinoti kitų narių nuomones, jei tokių bus apie šį pasiūlymą.

Paskutinį kartą atnaujinta 2018-05-18

0

Pirma.
Aš nesitikiu, kad šiam momentui toks sąvokų sąrašas susilauktų dėmesio. Apibrėžimų supratimo tikrinimas neįeina į dabartinę mokyklinę programą, todėl moksleiviams toks supratimas tegali vykti nejučia. Kaip pavyzdį galime panagrinėti uždavinio formuluotę ,,raskite nelygybės $5-x>0$ natūraliųjų sprendinių sumą". Šioje formuluotėje matome net keturias iš eilės einančias matematines sąvokas. Pagrindinė tokio uždavinio sprendimo kliūtis yra matematinių sąvokų supratimas. Vienas moksleivis su tokiu uždaviniu susitvarko iškart, tuo tarpu kitam reikia įdėti didelių pastangų norint suprasti, ką čia reikia padaryti.
Antra. Nors šios idėjos įgyvendinimui reikia įdėti pastangų, tačiau darbo manau esant verta imtis. Tiesa sąkant, tokį sąrašą aš jau pradėjau rengti. Be to, mums patiems sąvokų rinkinys kaip bemokantiems moksleivius būtų ypač naudingas. Man pačiam tikslus sąvokų supratimas labai palengvina daugybės matematinių uždavinių sprendimo ar taisyklių paaiškinimą. Šiame forume jau esu pateikęs sąvokų formulavimo taisykles ČIA. Dabartinis mano sąvokų rinkinys, kurio nesu niekur paskelbęs, atrodo taip:
https://i.imgur.com/RwWYORx.png
Trečia. Mano pateikto uždavinio pavyzdys rodo didelę problemą - atskirtį tarp turinčių protinį pasirengimą naudotis matematinėmis sąvokomis (jie gali naudoti kelių sąvokų junginius savaime, be pastangų) ir neturinčių. Jei moksleivis negali suprasti kelių matematinių sąvokų junginio (pvz. nelygybės natūraliųjų sprendinių suma), tai situacija dažnai būna dvejopa: arba moksleivis pilnai nesupranta kažkurio žodžio, arba supranta visus atskirus žodžius, tačiau neturi tinkamo pasirengimo vartoti iš šių žodžių sudarytus junginius. Todėl manau, jog reikėtų ne tik pateikti sąvokas kaip mokomąjį turinį, bet ir pateikti motyvaciją, kodėl svarbu naudotis matematinėmis sąvokomis ir kaip išmokti jomis naudotis. Tam būtinai reikėtų ir sąvokų vartojimo, kaip tinkamos protinės parengties, pratimų.

Jei jau pradedame imtis šio darbo, tai reikia atkreipti dėmesį, kad sudarant sąvokų sąrašą, labai lengva įvelti klaidų, todėl galbūt vertėtų šį sąrašą mums sudaryti atskirai ir po to pasitikrinti, ar mūsų sąrašai nesiskiria.

Paskutinį kartą atnaujinta 2018-05-19

0

Norėdami rašyti žinutes privalote prisijungti!