eMatematikas.lt Naujienos Kategorijos Nauja tema Nariai Prisijungti Registruotis
       

Kategorijos

Naudingos temos

Problema su nelygybės įrodymo uždaviniu

Kategorija: Skaičiavimai

673

Na taip, taisyklėse jau susipažinau su tuo, kad niekas čia namų darbų ar rimtų atsiskaitymų nesprendžia. Maniau nieko nepažeidžiu mokydamasis savo labui ? Už ką čia visi taip pyksta šitoj temoj ?

Paskutinį kartą atnaujinta 2018-03-07

0

Viskas gerai, šios diskusijos nereikia priimti asmeniškai. Mes tiesiog norėjom pirmiau sužinoti šio uždavinio šaltinį, jog būtume tikri, jog nesprendžiame kažkokios konkursinės užduoties. Ir šiaip mes esame linkę eiti į diskusiją su pagalbos prašančiuoju, jog galėtume jam padėti įveikti kilusias problemas, o ne pateikti tų problemų sprendimus "ant lėkštutės".

0

Gali pastebėti, pasižvalgęs po kitas ne tokias jau ir senas temas, jog ne visi linkę diskutuoti, arba iš vis palieka savo temą, jei taip galima išsireikšti "priremti prie sienos", nes jie nepasakoja savo mėginimų įveikti užduotį, o tiesiog "numeta" uždavinio sąlyga tikėdamiesi nemokamai be jokių pastangų gauti išspręstą uždavinį.

Paskutinį kartą atnaujinta 2018-03-07

0

Supratau. Man pačiam irgi labiau patinka būti užvestam ant kelio ir ieškot išeities pačiam, tiesiog efektingiau mokaisi. Dėkui tau už paaiškinimą.

0

Sokolovo įvardytas būdas man panašus į kilusį iš jautrumo skaičiams. Aš esu radęs kitokį, tinkantį visiems simetriniams uždaviniams su dviem kintamaisiais.

Būtų galima naudoti keitinius $x+y=2u$ ir $xy=v^2$. Šie keitiniai ypatingi tuo, kad visiems neneigiamiems $x$ ir $y$ galioja $u \ge v$. Tuomet reiškinys galėtų būti pakeistas į $4u^2-3v^2-2u+1$. Įrodyti, kad tai yra nemažiau už 0, galėtume sudėję nelygybes $u^2-2u+1\ge 0$ ir $3u^2 - 3v^2 \ge 0$.

Metodo trūkumai: jį galima taikyti tik neneigiamiems $x$ ir $y$ ir reikia žinoti, kodėl galioja $u \ge v$. Šiuo atveju, jei norim taikyti šį metodą, turėtume papildomai įrodyti, kad keičiant $x$ ir $y$ į neigiamus, reiškinio $x^2+y^2-xy-x-y+1$ reikšmė gali tik padidėti.

1

DĖL UŽDAVINIŲ SPRENDIMO MOKSLEIVIAMS

Gerai tai, ar blogai ?
Apie tai galima labai daug rašyti...Tačiau...
Egzaminų centras paskelbė pakartotinės sesijos egzamino užduotį. Ir...Čia pat paskelbė "vertinimo instrukciją", t.y. uždavinių sprendimus. Tai yra tūkstantį kartų blogiau, negu kokiam vaikui parodysime nelygybės įrodymą...
Nes NEC, pats save paskelbęs visažiniu, NURODINĖJA (taip pat ir specialistams) "VIENINTELĮ TEISINGĄ" sprendimo kelią. O jeigu aš spręsiu (arba dėstysiu) KITAIP ??? Jie, apsišaukėliai-visažiniai su savo "vieninteliais teisingais" sprendimais savavališkai MONOPOLIZAVO matematines tiesas...
O kiek DALYKINIŲ klaidų vadovėliuose !
O mes diskutuojam apie tai, "koks blogas tas Petriukas, kad pats nesprendžia". Gal iš viso jie turi "patys mokytis", gal nereikia specialistų aiškinimų ?...

0

Sokolovas, matyt, nenori suprasti, kad kai kai aš paklausiau, iš kur šis uždavinys, tai tikėjausi sulaukti atsakymo, o tik po to buvo prasminga pateikti sprendimą. Bet Sokolovas kaip koks galvijas, nežiūri, nemato, eina, rėkia, trypia viskas dzin. Paskui aiškina apie kažką su įrodymais. Aišku, tas aiškinimas buvo neadekvatus ir labiau priminė bandymą nukreipti dėmesį nuo  jo paties netašyto elgesio. Ir jau ne pirmas kartas, kaip Sokolovas išsišoka ir pristato kalnų lygioj vietoj. Dėja, ir ne paskutinis...

P.S. Aš manau, kad čia galima sukurti atskirą temą apie NEC kritiką. Neabejoju, kad Sokolovas turės ką pasakyti neteršdamas kiekvienos temos iš eilės.

Paskutinį kartą atnaujinta 2018-03-08

0

Norėdami rašyti žinutes privalote prisijungti!