eMatematikas.lt
Pradžia Forumai + Nauja tema Nariai
Įrankiai
Formulės Testai Egzaminai
Prisijungti Registruotis
       

Formulynas, matavimo vienetai, egzaminų užduotys

Šiuo metu paruoštos ir jau veikia trys labai naudingos forumo skiltys!

Formulynas - Tai susistemintos naudingos matematikos formulių temos, kurios labai patogiai bus pasiekiamos visiems lankytojams.

Matavimo vienetai - populiariausi matavimo vienetai ir jų žymėjimas.

Egzaminų užduotys - ankstesnių metų matematikos VBE ir PUPP užduotys susistemintos pagal metus. Labai patogus įrankis užduočių peržiūrai.

Paskutinį kartą atnaujinta 2018-09-29

0

Kažkodėl per Google Chrome puslapis atidaromas taip:
https://www.ematematikas.lt/upload/images/1522176604_2093.gif
O per kitą naršyklę (pvz.: Microsoft Edge) jau tvarkingai:
https://www.ematematikas.lt/upload/images/1522176703_2093.png

0

Dabar pamėgink.

0

Dabar gerai :)

0

Egzaminų užduotys - liuks! Tikrai buvo atsibodę gaišti laiką ieškant Nec'e atskirai numestų egzamino užduočių ir vertinimo instrukcijų. Formulės - liuks! Jau anksčiau ar vėliau būčiau klausęs, kaip sužinot priėjimą prie formulių bazės ir atskirti, kokios formulės kur ir po kiek išsibarstę. Na, o matavimo vienetų man pačiam dažnai neprireikia, bet manau ypač jaunesniesiems tikrai pravartu. Labai džiaugiuosi dėl šių naujovių.

Tačiau aš savam stiliui turiu būtinai pridurti, kad kokių detalių formulynų ir kokios gausą užduočių iš egzaminų mes turėtume, pagrindinė problema nuo to neišsisprendžia. Moksleiviai vis prasčiau supranta matematiką, nes ji mokyklose dėstoma taip, kaip kiti dalykai - manoma, kad moksleiviai tarsi duomenų talpyklos yra pajėgūs išmokti bet kurį turinį. Apie šį reiškinį galėčiau paaiškinti daug išsamiau ir moksliškiau atskirose temose. Šios mano žinutės tikslas būtų paskatinti šio forumo administratorių pamąstyti, kokių naujovių reikia svetainei, kad moksleiviai ne tik turėtų medžiagą, bet ir neturėtų ištisas valandas gaišti patys neturėdami pagalbos atradinėdami, kaip ta medžiaga reikia naudotis.

0

O gal administratorius jau turi tam tikrų minčių, kaip padaryti, kad naudojimasis formulėmis taptų dar patogesnis? Aš pats žadu kruopštų komentarą su net keliais pasiūlymais paskelbti po dienos.

0

Karoliui: aš esu šiek tiek idealistas ir manau, kad matematika turėtų būti mokoma taip, kad moksleiviai pajėgtų mokytis padedami mokytojo arba patys, apsieidami be masinės korepetitorių, forumiečių, pažįstamų ir t.t. pagalbos. Deja, tikrovė rodo ką kitka: mums iki tokio matematikos švietimo lygio toli toli. Bet geriau būtų išdrįsti aiškiai suformuluoti, nuo ko tas lygis gali būti pradėtas vystyti. Savo pasiūlymų variantus rašyti jau įpusėjau, tačiau norėčiau vengti nekonkretaus kalbėjimo ir daugiau dėmesio skirti kruopščiam iliustracijų pateikimui. Tai, žinoma, užtrunka, todėl ir sakau, kad bus greičiausiai tik kitą dieną.

0

Formulėmis naudojimasis nėra iki galo patogus, nes penkių puslapių sąrašo įsiminimo nelaikau įmanomu. Moksleiviai, verti gero pažymio, anksčiau ar vėliau privalo giliau tas formules išmanyti. Labai svarbu apibūdinti, kas yra tas gilus išmanymas, kokie sunkumai jį įgyjant ir kokie sunkumai jį pritaikant. Tai nėra lengvi klausimai - norėdamas rasti atsakymus turiu ne tik įdėti savo kūrybiškumo ar atsižvelgti į tai, ką esu atradęs matematikoje, bet ir remtis svarbiausiais psichologų tyrimų rezultatais apie mokymąsi. Dalis mano atsakymo teksto turėtų kalbėti apie tai, kad verta formules skirstyti pagal įsiminimo svarbą (galbūt pasitaikymo egzaminuose procentą) ir įsiminimo rūšį (įsimenama mnemoniškai ar naudojant loginį išvedimą). Tačiau to nepakanka. Reikia atrinkti, kiek formulės taikyme turi būti išvedimo, o kiek įsiminimo. Pavyzdžiui uždavinys $\sin 15^o \cos 15^o$ moksleiviams per kontrolinį bus sunkus, jei jie nesupras dvigubo kampo sinuso formulės įsiminimo svarbos. Moksleiviams nėra aišku, ar būtina įsiminti kam lygu $1+\text{tg}^2\alpha$ ir nėra aišku, ar būtina įsiminti, kam lygu $2\sin\alpha\cos\alpha$. Be to, viena iš šių formulių egzamino formulyne, kurią laikau svarbesniąja, nėra duodama.

0

Nenorėčiau būti kaltinamas vengimu konkrečiai kalbėti. Tiesiog rašydamas komentarą negaliu matyti, kas jo eigoje yra man kitų rašoma. Kantrybės!

Paskutinį kartą atnaujinta 2018-03-28

0

Persiprašau - ne taip supratau mintį. Palaikiau už sarkazmą. Priešdėlis daug reiškia :D

0

Norėdami rašyti žinutes privalote prisijungti!