Sokolovas PRO +1046
Ateinančią vasarą šalies abiturientai jau 22-jį kartą laikys valstybinį matematikos egzaminą. Pirmą kartą valstybinis matematikos egzaminas vyko 1999 metais.
Per tuos metus daug kas keitėsi, tačiau kiekvieną kartą per egzaminą buvo galima naudotis priedu-formulių rinkiniu.
Abiturientas, ruošdamasis egzaminui, turi ne tik susisteminti kursą ir išmokti daugybės dalykų. Tai-suprantama. Bet abiturientas dar turi per paskutiniuosius mokslo metus PRIPRASTI PRIE FORMULIŲ RINKINIO, kuriuo jis galės naudotis egzamino metu.
Tai- tarsi orientavimasis vietovėje.
Seniai pastebėta, jog net ir egzamino išvakarėse dažnas abiturientas nesiorientuoja tame formulių rinkinyje (egzamino priede), ilgai ieško, pavyzdžiui, sinusų teoremos ar logaritmų savybių. O dvigubo kampo kosinuso formulių dauguma iš viso ten neranda...
Aišku, neginčiju ir abiturientų kaltės. Niekas negali daugiau norėt abiturientui sėkmės nei pats abiturientas.
Tačiau...Vis dėlto kiek įmanoma geresnių rezultatų turėtų norėt ir mokyklos. Deja, dažnai tenka tuo suabejoti.
Mokydamas abiturientus papildomai, pastebėjau, jog mažiausiai dviejose Kauno mokyklose yra mokytojų, neleidžiančių dvyliktokams kontrolinių darbų metu naudotis egzamino priedu-formulių rinkiniu.
Kam tai prilygsta? Ką tai primena? Ar tik ne sąmoningą kenkimą abiturientams, besiruošiantiems už kelių mėnesių laikyti matematikos valstybinį egzaminą, per kurį jie galės naudotis tuo formulių rinkiniu!?
Per egzaminą naudotis tuo rinkiniu galima, per kontrolinį darbą-ne. Tai dvelkia ne tik absurdu.
Kada, jei ne rašant kontrolinius darbus, mokinys geriausiai pripras prie formulių rinkinio, išmoks jame lanksčiai ieškoti reikalingos informacijos?
Tačiau dažnai daroma priešingai. Mano pateikta situacija su draudimu naudotis egzamino formulių rinkiniu kontrolinių darbų metu,-tai tik vienas pavyzdys to, jog mokykla ne padeda mokytis bei ruoštis egzaminams, o trukdo.