eMatematikas
Pradžia Forumai + Nauja tema Nariai
Įrankiai
Formulės Testai Egzaminai
Prisijungti Registruotis
       

Matematikos korepetitorius - suaugusiam?!

Sveiki gerbiami matematikai!

Esu šio forumo naujokas, tokios temos kaip ir neradau, tačiau jeigu pagavau žioplį - atleiskit. ;)
taigi, praplečiant teminį klausimą. Kiek domėjausi, korepetitoriai ir jų programos yra tik mokiniams/studentams, na, bent formaliai, kiek info galima pamatyti iš reklamų ir skelbimų. Mane domina štai kas - ar egzistuoja korepetitoriai suaugusiems? T.y., ar yra matematikos mokytojų, kurie specialiai/nespecialiai apsiima mokyti/kartoti/pildyti matematikos spragas ir suaugusiems?

Kodėl mane domina šis klausimas? Galvoju apie persikvalifikavimą į IT sritį (esu med. srities specialistas), todėl noriu atnaujinti, pagilinti ir sutvirtinti savo matematikos žinias. Jeigu turite kontaktų, minčių ar bendrų patarimų kaip kartotis matematikos kursą - laukiu jūsų žinučių!

0

Gal reiktų iš pradžių pamėginti įsivaizduoti, kuo skiriasi tas korepetitorius nuo mokytojo. Aš taip pat esu korepetitorius, nors apie kitų korepetitorių veiklą nesijaučiu daug suprantantis. Žinau tik tiek, jog mokytojas įprastai laikosi mokyklinio ugdymo programos keliamų reikalavimų (skirtingas mokymas skirtingą mąstymą turintiems moksleiviams bei tikslaus pamokos plano vykdymas). Mano požiūriu dabartinė mokyklinė matematinė programa sudaryta labai prastai, dėl ko mūsų šalies matematiniai pasiekimai yra prastoki. Tą parodo taip pat išaugusi matematikos korepetitorių paklausa. Tačiau kokios darbo metodikos laikosi kiekvienas korepetitorius? Man tai sudėtingas klausimas. Juk nėra, kas patikrintų jų darbo kokybę. Vienas korepetitorius galbūt dirbs iš viso be jokios programos, ragindamas mokinį klausti, kas jam neaišku ir padėti spręsti uždavinius iš uždavinyno. Kitas galbūt dirbs kūrybiškai, kaip aprašyta čia. Trečias galbūt turės savo sudarytą medžiagą, iš kurios duos spręsti savo atrinktus uždavinius ir sudarytą medžiagą.

Aš pats esu korepetitorius ir spėju, jog kiti korepetitoriai dažnai neturi griežto mokymo plano ar metodikos. Reiškia, jie galėtų mokyti bet ką, kas turi pageidavimų išmokti vieną ar kitą temą. Tik mokant matematiką dažnai susiduriama reiškiniu, jog matematinis konkrečios temos supratimas turi vystytis pereinant vieną po kitos atskiras fazes, per kurias mokinys gali būti vedamas ne visada kryptingai, o mokinio nesėkmes tiek korepetitoriams, tiek mokytojams dažnai yra patogu laikyti jo paties atsakomybe. Todėl darbo planą korepetitoriams sudėlioti visada lengviau, nei palaikyti aukštą mokymo kokybę.

0

Pabaigai pasireklamuosiu ir paminėsiu, jog aš sutikčiau šiuo metu padėti ne tik prisiminti suaugusiam žmogui mokyklinę programą, bet ir pasidalinti žiniomis apie tai, ką esu pats paskaitęs ir patyrinėjęs apie tai, kaip išmokstama matematiškai mąstyti. Jei domintų, brūkštelt gali man į paštą simonas.mamaitis@gmail.com

0

Kaip IT srityje dirbančiam žmogui, man įdomu kaip planuoji persikvalifikuoti, jei tam reikia matematikos žinių? Baigti informatikos ar programų sistemų bakalaurą/magistrą? Jei ne, tai vargu ar atsipirks ši investicija, nes, be tam tikrų specifinių (ir gan retų Lietuvoje) sričių, didžiosios dalies matematikos paprasčiausiai nebus kur panaudoti. Galbūt nebent diskrečiąją matematiką ar logiką kažkiek galima būtų pritempti prie programavimo, bet efektyvesnis mokymasis būtų tiesiog kažką programuojant(darau prielaidą, kad sakydamas IT turi omenyje kažkokios formos programavimą).

0

Kaip IT srityje dirbančiam žmogui, man įdomu kaip planuoji persikvalifikuoti, jei tam reikia matematikos žinių? Baigti informatikos ar programų sistemų bakalaurą/magistrą? Jei ne, tai vargu ar atsipirks ši investicija, nes, be tam tikrų specifinių (ir gan retų Lietuvoje) sričių, didžiosios dalies matematikos paprasčiausiai nebus kur panaudoti. Galbūt nebent diskrečiąją matematiką ar logiką kažkiek galima būtų pritempti prie programavimo, bet efektyvesnis mokymasis būtų tiesiog kažką programuojant(darau prielaidą, kad sakydamas IT turi omenyje kažkokios formos programavimą).


Ar teisingai suprantu jūsų mintį: neverta studijuoti IT (šiuo atveju programavimo) aukštojoje mokykloje, mokytis matematikos pas korepetitorių, laikyti egzaminus. Geriau sėsti iš kart prie paties programavimo ir gilintis į jį? Bet tokiu požiūriu vadovaujantis, tuomet būtų galima apie bet kokią specialybę tą patį pasakyti. Bet turbūt dėl to ir yra studijuojama universitete, kad nebūtų žmogaus mąstymas susiaurėjęs tik ties ta viena sritimi. Žinoma, šios temos autoriui, jūsų patarimas manau yra tinkamas, nes jis jau turi aukštąjį išsilavinimą.

0

Manau, kad studijuojant yra gaištamas laikas. Per tuos 4 metus (vėlgi jei čia kalba eina apie programavimą, autorius nekonkretizavo kas yra "IT sritis") būtų galima savarankiškai tapti patyrusiu programuotojų ir savo srities profesionalų. Į univerą eit nebent dėl pažinčių, arba su viltimi rasti bendraminčių, kolegų, bet vis tiek manau kad neverta. Dėl "mąstymo praplėtimo" galima skaityti knygas tiek apie programavimą, tiek kokias norite, jei žmogus pats nesidomi niekuom tai ir univeras nepadės to mąstymo praplėsti. Tikriausiai tai nepritaikoma kekvienai specialybei, yra daug specialybių kur aukštasis yra būtinas. Bet konkrečiai programavimui yra būtent taip, kad pradėti daug įnvesticijų nereikia, kai yra internetas pilnas video medžiagų ir netgi knygas galima gauti pdf formatų..

0

Patikslinsiu savo mintis. Apie persikvalifikavima turejau omeny apie specialybes pakeitima darbo rinkoje, tai siuo atveju taip ir pavartojau. I univera stoti negalvoju, o matke noriu pasikartoti tuo tikslu, kad tureciau tvirtus pagrindus, kurie leistu lengviau laviruoti IT srityje ir technikos pasaulyje.
Del IT, taip, cia turejau omeny programavima.

0

Jūsų noras labai suprantamas. Tiesa pasakysiu, ir aš esu kažkur kryžkelėje tarp savo specialybės darbo rinkoje (matematikos mokymo) ir programavimo. Nors jau moku programuoti su Python kalba jau 8 metus, tačiau šis mano programavimas net ir turint pačias geriausias matematines žinias dažnai apsiriboja tik matematiniais algoritmais arba įvairių tik man reikalingų projektėlių vykdymų (pvz. sukurti programą, kuri klaviatūros ar kito įtaiso pagalba leidžia slankioti funkcijos grafiką arba sukurti garso failą). Taigi, apie programavimą, kurio reikia darbo rinkoje, žinau dar labai mažai. Susidarė įspūdis, kad nors programavime ir reikia matematinio mąstymo, tačiau jis - tik nedidelė dalis to, ko reikia darbe.

Štai variantas, kurį pats bandysiu ir siūlau kitiems - išmėginti programavimo mokyklas, tokias kaip ši ir ši. Jų kursai yra brangiai mokami (nemokami tik tada, jei baigei bakalaurą ir stovi Darbo biržoje). Kiek suprantu, šių kursų vertingumas per metus yra toks pats, kaip studijuojant informatiką universitete visus 4 metus.

O klausimas, kaip susisieja informatikos ir matematikos mokymasis, man pastorosiomis dienomis labai aktualus. Šiuo metu vaikščioju į kassavaitinį Vilniaus Universiteto seminarą, kuriame diskutuojame, kas yra informatinis mąstymas ir kaip jis gali būti integruojamas į matematikos pamokas. Kaip tik užvakar šio seminaro moderatorius paskelbė labai informatyvų to seminaro apibendrinimą savo puslapyje čia.

O jei norisi tinkamų konkretesnių pavyzdžių, koks matematinis mąstymas gali būti reikalingas programavime, tai dar siūlau pasižvalgyti po Kengūros (matematikų) konkurso užduotis ir jas palyginti su Bebro (informatikų) konkurso užduotimis.

Paskutinį kartą atnaujinta 2018-12-27

0

Stipriai abejočiau, kad minėtos mokyklos vertus tų pinigų.. nežinau, gal kam lengviau taip mokytis..atseit patyrę dėstytojai kažkuom padės.. Mano nuomonė neverta, ir mokinčiausi visko savarankiškai.

0

Norėdami rašyti žinutes privalote prisijungti!