eMatematikas.lt
Pradžia Forumai + Nauja tema Nariai
Įrankiai
Formulės Testai Egzaminai
Prisijungti Registruotis
       

Matematikos trikampių panašumas

Laba diena, gal kas nors galėtų paaiškinti kaip reikia sudaryti proporciją ir nubraižyti trikampį šios užduoties:
1) Apskaičiuokite perimetrą trikampio ABC, kurio viršūnės yra trikampio MNK kraštinių vidurio taškai, kai:
a) MN=10CM mk=9CM, nk=12CM
b) MN:MK:NK = 3:5:6 Pmnk= 70 cm
c) MN=NK, MK=8CM Pmnk=28 cm

0

Jei tau tik reikia brėžinio situacijos įsivaizdavimui, tai gali remtis šiuo:
https://www.ematematikas.lt/upload/images/1520440857_2093.png
Pamėgink įsirodyti, jog trikampis ABC yra panašus į MNK ir nurodyk atitinkamai lygius kampus ir atitinkamas kraštines.

0

Supratau, bet kas toliau? Kokie tiksliai kampai yra lygūs ir kaip reikia apskaičiuoti ABC perimetrą?

0

O tai nesinori pačiam pagalvoti? Reikia žinoti tam tikrus panašiųjų trikampių požymius bei savybes.

0

Jeigu klausiu, tai vadinasi nesupratau, o ne, kad tingiu. Kiekvienam pagal savo galvą limpa tam tikri dalykai

0

O tai pasakyk, ką moki apie panašiuosius trikampius ir įrodyk, jog Karolis neteisus.

0

Aš formule, panašumo koficientui surasti moku tačiau aš nesprendžiau būtent tokio trikampio užduoties, todėl ir klausiu. O jeigu tu, man nenori padėti, tai nemoralizuok. Vieniem matematika gali atrodyti paprasta, kitiem ne.

0

Su tiek žinių reikia ne uždavinius spręsti, o eiti vadovėlį paskaityti. Kam tie autoriai tiek plušo, jog sudėtų savo patirtį ir žinias į tuos vadovėlius, jei tu net nepabandai jo paskaityti, o iškart puoli ieškoti lengviausio kelio.

0

Ar negali būti, kad teiginį ,,suprantu, jog trikampis ABC yra panašus į MNK" Adomas ir kiti interpretuoja skirtingai? Suprasti galima dviem būdais: 1) trikampiai panašūs, nes taip matosi iš brėžinio. 2) trikampiai panašūs remiantis ne brėžiniu, o panašumo požymiais.

0

Norėtųsi atkreipt dėmesį, kad žmonės sakydami ,,nesuprantu šito uždavinio", dažnai nesupranta tik konkrečios dalies. Tiksliau ta dalis būna užstrigusi, užmiršta ar pan. dėl netinkamo išmokimo. Būtų daug geriau, jeigu čia būtų išsiaiškinta ne tik ta sunkioji dalis, bet ir priežastis, dėl ko ta dalis yra sunki. Šičia nematau nei vieno, nei kito. Tad galiu spėlioti, kas čia galėtų būti sunku tik remdamasis savo asmenine patirtimi:

• Sunku suvokti, kad trikampius galima tapatinti vaizduotėje tik tada, kai mažesnysis yra apsuktas (apgręžtas kartu su savo plokštuma) aplink tiesę, kurioje yra AC.
• Sunku suvokti, kad vienas trikampis dusyk didesnis už kitą
• Adomas pakomentavo, kad proporcijas lyg ir supranta.
• Galbūt nėra pilnai aiški užrašo x:y:z prasmė

0

Norėdami rašyti žinutes privalote prisijungti!