eMatematikas
Kategorijos +Nauja tema Prisijungti        

Matematinis mąstymas. Tyrimas, skirtas nustatyti matematikos mokymosi sunkumus.


Mano pasiūlymas būtų persvarstyti šį klausimą:

Ar tikrai reikia užjausti 9-okus, kurie turi spręsti tokius uždavinius? O gal kaip atvirkščiai: reikia užjausti, kad be standartizuotų uždavinių jie kitko per mažai paragauja? Ką reikėtų paneigti: ar vizualius uždavinius, kuriuose dalis duomenų yra pateikiami brėžinyje, ar nusistatymą, kad mokykliniame matematikos mokymosi turinyje tokių uždavinių būti neturėtų?

Sokolovo ignoravimas man pro akis taip pat nepraslysta. Daug jo minčių dėl atsakomybės vartoti griežtą matematikos kalbą negali būti paneigtos. Tačiau tos mintys man atrodo per daug dramatiškai reiškiamos. Norėčiau įsitraukti į moksliškesnius pokalbius su juo, nes jo patirtį vertinu kaip ilgametę ir vertingą.

Tačiau nepamirškim, jog dar niekas neatsakė į pradinius klausimus:

Įsivaizduokite, kad jūsų tikslas yra padėti savo klasės draugui arba mokiniui suprasti, kaip reikia spręsti tokius uždavinius, kaip šis (iš panašiųjų trikampių temos). Kokį sprendimo aiškinimą pateiktumėte?

Įsivaizduokite, kad praėjus 45min. pamokai nepasiekėte užsibrėžto tikslo: jūsų klasės draugas arba mokinys taip ir nesugebėjo išmokti spręsti uždavinių, kur parodyti panašieji trikampiai, tik su kitokiais kraštinių ilgiais. Kaip manote, kas galėjo jam sutrukdyti suprasti šią temą?

Gal kas pateiktų pilną sprendimą? Tikiuosi, kad jis turėtų būti aiškinamosios paskirties, o ne toks, kurį pagal reikalavimus turėtų pateikti mokinys ką nors atsiskaitinėdamas. Nors pastarajį pamatyti man būtų irgi pravartu.

0

Norėdami rašyti žinutes privalote prisijungti!